PRESSRELEASE – Stockholm Speedskaters Stora Pris 2006

Dennis BengtssonDennis Bengtsson från Varberg – vinnare av Stockholm Speedskaters Stora Pris 2006! Priset delas ut till den eller de som på något sätt, stort som litet, bidrar till att hjälpa rullskridskosporten att verka och utvecklas.

Dennis Bengtsson från Varbergs Rullskridskoklubb får priset Stockholm Speedskaters Stora Pris med motiveringen att han med sitt djupa engagemang och stora hjärta till rullskridskosporten lyckats med bedriften att via hårt eget arbete bygga den enda ovalbanan, den så kallade LBC-Tracken, för rullskridsko i Sverige, som dessutom håller internationell standard.

Arbetet med att bygga banan har planerats under en lång tid och många krafter i Varbergs kommun har varit inblandade i projekteringen och byggnationen av banan. Något som inte hade varit möjligt utan Dennis Bengtssons engagemang och starka vilja.

Ett stort gratis riktas till Dennis som vinnare av Stockholm Speedskaters Stora Pris och till Varbergs Rullskridskoklubb för den eminenta bana som hela rullskridskosverige kommer att få stor glädje av för lång tid framöver och som kommer att utveckla svensk rullskridsko över tiden.

Ladda ned hela pressreleaset – pressre-sthlm-speed-pris.doc